Forssan Pussikoirat ry

Forssan Pussikoirat ry eli FPuKo on pieni, mutta aktiivinen koiraharrastusyhdistys Lounais-Hämeessä, Forssassa. Yhdistyksemme perustettiin vuonna 1997 tarkoituksena kehittää ja ylläpitää agilityn ja tottelevaisuuskoulutuksen harrastustoimintaa Forssan seudulla. Nykyisin meillä on aktiivisia harjoitusryhmiä agilityssä ja rallytokossa. Forssan Pussikoirilla on oma aidattu harjoituskenttä, joka sijaitsee Pilvenmäen raviradan tuntumassa.

Toimintamme perustuu iloiseen yhdessä toimimiseen ja positiiviseen harrastamiseen tavoitteista tai osaamistasosta riippumatta. Hyvällä meiningillä ja mukavassa porukassa on kiva harrastaa ja kehittyminenkin usein nopeampaa. Talkoot ovat yleensä kesän parhaita päiviä, meillä on hyvä meininki ja mukaan on helppo tulla: kaikki uudet kasvot otetaan ilolla vastaan, eikä kenenkään tarvitse jännittää tähän porukkaan liittymistä. Harrastamme laadukkaasti, mutta emme takakireästi. Ilolla yhdessä!

Seuramme tavoitteena on jatkaa laadukkaan koulutuksen tarjoamista agilityssa ja rallytokossa. Lisäksi tahtotilamme on löytää seurallemme kisakokoinen agilityhalli, jossa voisimme järjestää kilpailuita myös talvikaudella.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Mukavassa porukassa on kiva olla! Talkoot ovat yleensä kesän parhaita päiviä, meillä on hyvä meininki ja mukaan on helppo tulla: kaikki uudet kasvot otetaan ilolla vastaan, eikä kenenkään tarvitse jännittää tähän porukkaan liittymistä. Harrastamme laadukkaasti, mutta emme takakireästi. Ilolla yhdessä!

Lajitoiminta

Agility

Agilitytreenejä järjestetään 3-5 iltana viikossa. Seuramme on pieni ja varsinaisia tasoryhmiä ei alkeiskurssin jälkeen järjestetä, vaan jokainen treenaaja pääsee harjoittelemaan oman tasonsa mukaan alkeiskurssin jälkeen. Alkeiskurssi järjestetään kesän alkupuolella ja agilityryhmiin haetaan erikseen kesä ja talvikauden hauissa.

Ohjatuissa treeneissä mukana on aina vetäjä, joka suunnittelee ja auttaa koirakkoa kehittymään sen hetkisellä tasollaan kohti omaa tavoitettaan. Järjestämme myös omatoimitreenejä vapaavuorolla, jossa osallistujat pääsevät tukemaan toinen toisiaan treenaten yhdessä.

Näiden vakiotreenien  lisäksi järjestämme varsinkin kesäkaudella mahdollisuuksia kouluttautua ulkopuolisten kouluttajien valmentamana. Nämä treenit löydät parhaiten seuraamalla Tapahtumat-sivua ja Facebook-ryhmäämme.

Kesäkaudella järjestämme niin virallisia- kuin epävirallisiakin kilpailuja. Näistä löydät lisää tietoa Tapahtumat-sivulta.

Joukossamme on niin kovan tason kilpaurheilijoita, kuin niitä, joille agility on mukava tapa viettää aikaa samanhenkisten ihmisten ja oman koiran kanssa. Jos olet kiinnostunut agilitytoiminnasta ota yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta tai agility vastaavaan.

Rallytoko

Treenaamme kerran viikossa rally-tokoa omatoimisella vapaavuorolla. Vuorolle ovat tervetulleet kaikki seuran jäsenet tasosta riippumatta, teemme pääsääntöisesti rataharjoituksia, kukin koirakko osaamistasonsa mukaisesti. Varsinaista ohjaajaa ei vuorolla ole, mutta autamme ja kannustamme toisiamme tarpeen mukaan. Portin avaajana/vuoron vastuuhenkilönä toimii Jonna Louhelo. Saat ajankohtaisen tiedon vuoron ajankohdasta Treeniryhmät-sivuilta.

Alkukesästä pyrimme järjestämään kaikille avoimen, ohjatun rally-tokon alkeiskurssin, joka on kokoontuu 4 - 5 kertaa. Tapahtuma-sivujamme sekä Facebook-tapahtumiamme seuraamalla saat ajankohtaista tietoa tulevista kursseista. Järjestämme harjoituskentällämme myös virallisia ja epävirallisia rally-tokokilpailuita. Tapahtuma-sivuilta saat ajankohtaista tietoa tulevista kilpailuista.

Mikäli rally-tokovuoroon, alkeiskurssiin tai muuten rally-tokoon liittyen ilmenee kysyttävää tai olet kiinnostunut rally-tokosta, ota yhteyttä rally-tokovastaavaan.

Toko

Seurallamme ei ole tällä hetkellä aktiivista toko-toimintaa. Mikäli olet kiinnostunut tokon harrastamisesta, ota yhteyttä tokovastaavaan. Kehitämme tokotoimintaa, mikäli kiinnostusta ilmenee.